160314


Då så. Då är vi inne i vecka 25 vilket innebär att det "bara" är 15 veckor kvar. 

Jag kan inte riktigt bestämma mig om jag tycker att det är lång eller kort tid kvar. 
15 veckor av 40 känns ju inte alls länge. Men 4:e Juli.. Dit känns det som en halv evighet. Det är ju mitt i sommaren och än så länge är det knappt våren. 

Men, det lär gå fort. Det har gått drygt 20 veckor sedan vi fick veta att jag är gravid. Och det har ju gått fort :) 


Denna helgen är Chrille i Barcelona. På den resan som jag också skulle ha varit med på, men fick snällt stanna hemma :( 

Jag har pratat några gånger med honom och de verkar ha det riktigt bra.
Det är ju trots allt huvudsaken :) 

Jag och Benjamin har varit i Forshaga hela helgen.
Axel har vattkoppor så trots att Benjamin har haft feber hela helgen så har vi varit där och haft sjukstuga ihop. 

Man kan ju hoppas att Benjamin också får det nu, så att det blir avklarat.

Mindre roligt är dock att Benjamin ku är inne på dag 5 med feber så imorgon ska jag ringa läkaren och se vad dem säger. 

Men det är säkert inget värre än "bara" feber :) 

Nu ska jag sätta mig i soffan och njuta av lite egentid innan jag går och lägger mig, själv, i vår stora säng. 
Det ska bli så skönt! 

Jag och Benjamin har delat säng hela helgen. 
Man kan tycka att en dubbelsäng borde räcka till en 2-åring och mig.
Men tydligen inte. 
För jag har legat på kanten på sägen och balanserat två nätter i rad. 
Benjamin har inte rört på sig på hela tiden som jag inte har legat bredvid honom. 
Men så fort han har vaknat till lite och sett att jag har legat bredvid så har han börjat snurra och haft sig. 
Jag har haft fötter i ansiktet och överallt. 
Han ska prompt ha delat kudde med mig, för det går tydligen inte att ligga på en egen. Och om jag har försökt att  flytta på mig så har han blivit skitsur på mig. 
Och så har han legat med ansiktet vönt mot mitt så han har både hostat och nyst mig rakt i ansiktet. 
Samtidigt som jag var tvungen att hålla om honom hela natten och har inte fått röra på mig. Så imorse vaknade jag och hade ont i precis hela kroppen. 

Jag vet att man inte får säga så här.. 
Men jag tycker inte att det är mysigt att Benjamin sover i samma säng! 

Kan ni kanske förstå varför? :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback