140226

Jisses, vad mycket jag har som snurrar i huvudet just nu. 

Till att börja med är det mamma som är sjuk. 
Hon har varit hemma sen början på året och blev för två veckor sedan opererad. 
Något som skulle vara en ganska enkel operation blev något för jävligt. 
Med en massa olika komplikationer hit och dit. Prat på att det skulle bli en till operation och sen skulle det inte bli det. 

Fram och tillbaka, upp och ner. Tusen olika frågor och olika svar i stort sett varje dag. 
Nu är hon hemma från sjukhuset men det bara fortsätter med fler problem som avlöser varannan så det känns inte som att det blir något bättre. 
Men på måndag får vi förhoppningvis lite klarhet i vad det är som händer, då ska hon iväg och träffa läkaren. 

Utöver all stress över detta så är det den stundande resan till Barcelona som jag och Chrille skulle åka på. 
Jag köpte en fotbollsresa till honom i julklapp med avresa 14/3. 

Men nu har jag fått så mycket sammandragningar och känner att det antagligen inte är en bra idé att åka. 
Inte nog med att jag redan skulle vara på gränsen till att flyga (med tanke på graviditeten) men att flyga med sammandragningar känner jag mig inte alla bekväm med. 

Började kolla upp om vi ev skulle avboka resan men insåg ganska fort att det inte skulle vara någon idé då vi nästan inte skulle få några pengar tillbaka. 
Så istället började vi kolla upp möjligheten att Chrille kunde åka med en kompis istället. 

Efter, vad som kändes som, tusen samtal hit och dit. Ännu fler mail med olika personer och en hel del sök på Google så lyckades vi till slut få till en lösning så att Chrille kan ta med sig Freja på redan istället för mig. 
Toppen! 
Ett problem mindre. 

Nu vet jag dock inte hur jag ska göra med Benjamin. 
Tanken från början var att mamma skulle passa honom när vi åkte. 
Men det är helt uteslutet nu och eftersom att jag inte åker på resan så blir jag hemma med Benjamin. 
Men.. Bara för att ställa till det lite mer så är det min jobbhelg. 
Så, det verkar som att jag måste ta ut semester den helgen ändå. 
Tur att jag har en massa dagar sparat, om jag kan få ledigt till att börja med. 

Plus att utöver allt detta så jobbar jag heltid.. 

Och sist men inte minst så håller jag på och funderar fram och tillbaka angående detta med barnvagn. 
Den vagnen vi hade till Benjamin har vi inte kvar plus att vi har bestämt oss för en syskonvagn då Benjamin nu på senaste vill sitta mer och mer i vagnen, konstigt med tanke på att han inte har velat det förut. 
De vagnarna jag har tittat på har varit så jäkla dyra och alldeles för långt utanför vår prisklass. 
Men nu har jag nog äntligen hittat en som blir perfekt för oss. 
Nu ska jag bara få med mig Chrille och titta på den och Benjamin ska få provsitta innan vi bestämmer oss. 
Men jag tror att den blir bra, dessutom är det ett väldigt bra pris på den :) 

Så, ni kan kanske tänka er att det är ganska mycket för mig just nu.. 

Detta har antagligen gjort att bebisen är lite stressad och det är därför jag har så otroligt mycket sammandragningar som emellanåt är så kraftiga att det känns som värkar. 
Så, imorse pratade jag med barnmorskan och i samråd med henne så har jag nu blivit sjukskriven iallafall resten av veckan, för att se om sammandragningarna avtar och jag sen kan börja jobba som vanligt. 

Detta är verkligen inte något jag har räknat med. 
Men just nu är det viktigare att bebisen mår bra, så då får det bli såhär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback