140402

Jisses vilka kämpiga dagar vi har haft på senaste. 
Benjamin har fått vattkoppor och det med besked. 
Den som säger att det är lindrigare att få det när man är liten.. Den ljuger!

Nu är vi inne på dag 5 med prickar och dag 3 med 40 graders feber. 

Han är i stort sett täckt med prickar och jag tror att det fortfarande kommer mer. Dock svårt att avgöra eftersom att han har så mycket. 

Natten till igår sov han ca 3 timmar. Han beklagade över att det kliade och han hade strax över 40 i feber. 

I måndags var jag i kontakt med sjukvården flera gånger. 
Han kräktes några gånger på förmiddagen, dock inte av hög feber för då hade han knappt 38. 
Jag pratade med 1177 och där sa de åt oss att boka en tid på vårdcentralen
 för att kolla upp att det inte är någon annan infektion. 
Men där sa de inte så mycket mer än vad vi redan visste. 
Läkaren var dock lite orolig över att han kissar dåligt så vi fick order om att hålla koll på kisseriet och febern och om det inte blev bättre så skulle vi ev behöva åka in till akuten. 
Pratade med 1177 två gånger under kvällen och eftersom att det är så väldigt smittsamt med vattkoppor så vill de helst inte att man åker in när han har det. Kisseriet var sådär men så länge det kom något och jag hade kontakt med rådgivningen så kändes det ändå okej. 

Så.. Idag håller vi tummarna på att det är sista dagen innan det vänder. 
Jag känner att det får räcka nu och det märks på Benjamin att han inte orkar längre. Han är helt slut. Det gör ont så fort man tar på honom och den höga febern tar ut sin rätt, speciellt eftersom att vi har svårt att få ner den under 39, inte ens med alvedon blir det bättre. 

Håll tummarna för oss nu! Det är verkligen dags för honom att bli bättre ❤️



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback