290513

Inatt har inte varit någon bra natt.

Benjamin sov väldigt oroligt från ca kl 01 och vaknade flera gånger i timmen.
Vi har en babymonitor med kamera så att jag kunde se honom hela tiden och han somnade om nästan lika fort som han vaknade. Men han höll på och snurrade väldigt mycket i sängen.

Ni som har följt bloggen ett tag vet att Benjamin har sovit i eget rum sen han var drygt 5 månader och det är ytterst sällan som han sover i vår säng.
Inatt kom jag på ytterligare en gång varför det är så.

När han hade snurrat och sovit dåligt, och även jag vaknade varje gång som han vaknade, så bestämde jag mig till slut för att hämta honom så att han kunde få sova hos oss.
Det gick inte riktigt som jag hade tänkt mig.
Istället för att han kunde komma till ro och somna så blev det helt tvärtom.

Han låg still bredvid mig en liten stund och jag trodde att han hade somnat ända tills jag känner ett finger petas in i min näsa och sen mitt öga för att sedan fortsätta till örat.
Han sover inte.

Sen började han prata och blev piggare och piggare och till slut skulle han ställa sig upp.
Skulle inte tro det!
Chrille drog honom intill sig och försökte få honom att varva ner.
Funkade en liten stund, tills Benjamin började peta på Chrille på samma sätt som han gjorde på mig.

Så efter att ha haft honom i vår säng i en timme så tröttnade vi och gick in och la Benjamin i sin säng igen.
Där låg han och pratade och lekte lite innan han till slut somnade.

Vi hade däremot blivit pigga så hade lite svårt att somna om.
Jag tror att jag tittade på klockan sista gången vid 5-tiden.

Idag fyller Chrille år och jag hade tänkt att jag och Benjamin skulle åka iväg och köpa frukost så att Chrille kunde få frukost på sängen.
Men efter denna natten så blev det inte så.
Istället sitter vi i soffan och är helt slut :P

Så, nu fick jag bekräftat ytterligare en gång varför Benjamin aldrig sover hos oss.
Detta ska jag komma ihåg till nästa gång :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback