070313

Igår va vi iväg och vägde Benjamin. När vi va på 1-årskollen så sa dom på BVC att han va lite överviktig, sin jag har nämnt tidigare.
Vi fick order om att komma in och väga honom en gång till innan 1,5-årskollen. Och eftersom vi ska till Turkiet i juni så ska vi på den kollen i maj istället. Så därför vägde vi honom nu.
Iallafall, 10920g väger han nu. Han har bara gått upp 600g de senaste två månaderna.
1177 har en BVC-app där man kan skriva in vikt och längd för att sen få se kurvorna. Nu har hans vikt-kurva gått neråt och ligger nu lite under "medelkurvan" så dom kan fasen inte säga att han är överviktig nu iallafall!

På kvällen var jag ute och sprang en sväng. Om jag ska klara av löptestet i vår, så måste jag verkligen börja röra på mig igen.
Jag sprang en variant av tiderna som är på löptestet, som är intervaller.
Jag klarade av alla intervaller alldeles utmärkt så nu ska jag bara få upp farten också.
Men det märks verkligen att jag är i bättre form nu än vad jag var i somras.
När jag sprang samma runda då orkade jag knappt gå sista biten. Jag va så jävla trött och hade blodsmak i munnen.

Tänk vad det kan hända saker på ett halvår! :)

Idag blir det jobb 16-23,15. Funderar på att gå ut på en promenad i detta härliga vädret innan det.
Den som lever får se :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback