170613

God morgon!

Nu är vi hemma från vår underbara semester. Och här är det ingen vila utan direkt åter till vardagen.

Vi kom hem i lördags. Freja & Christine kom och hämtade oss på flygplatsen, vi åkte hem och blev servade med mat.
Potatisgratäng, grillade rostbiff och gjorde pepparsås till.
Herre, va gött det var!
Jag som har ätit pizza, pasta och pommes till både lunch och middag i två veckor var ganska nöjd att få äta något annat :P
Det blev en väldigt lugn kväll hemma. Vi Tittade på lite kort och berättade om resan. Sen åkte de hem ganska tidigt.

Vi gick och la oss tidigt.
Hela resan, från det att vi lämnade hotellet, tog ca 7 timmar varav Benjamin sov ca 20 minuter. Så det var inte den lättaste resan!
En hel del skrik och han var väldigt missnöjd under långa perioder, speciellt på planet.
Tur att vi landade i Karlstad iallafall. Så vi hade bara en kvart i bilen hem, istället för att landa i t ex Stockholm och vara tvungen att sitta 3-4 timmar till i bilen efter att vi hade landat.

Så, igår var det vardag igen.
Det kändes väldigt konstigt att när vi vaknade dagen innan då var vi i Turiket. Frukosten var serverad, solen sken och det var semester.
Men igår när jag vaknade.
Då var jag tvungen att börja med att tanka bilen och sen åka för att handla frukost.
Sen började det.
Packa upp väskorna, tvätta, städa och laga mat.
Nu är det slut på vilan!

Vi har haft två underbara veckor i Turkiet. Men nu är det, trots allt, skönt att vara hemma.
Jag är föräldraledig denna veckan. Det är det sista jag är ledig denna sommaren, ingen mer semester.
Så nu ska jag verkligen njuta i bott och hoppas på bra väder!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback