Välling

Nu har Benjamin precis somnat.

Det tog lååååååång tid idag. Det va verkligen länge sen han var såhär stönig när jag la honom.

Nu för tiden brukar han somna på ett par minuter. Men inte idag!

När han blir så arg som han var idag så brukar vi köra med en variant av tass-metoden. Brukar funka bra men inte det heller idag.

Så när han hade varit ledsen i ca 30 minuter och jag hade varit uppe flera gånger men aldrig lugnade ner sig, då tog jag upp honom.

Han var hur trött som helst så jag fixade iordning lite välling till honom som jag hoppades skulle hjälpa.

Han sög i sig allt på några minuter och höll på att somna i soffan så jag gick upp med honom direkt men han blev lika arg igen.
Inte lika länge dock. Så nu sover han :)

Jag måste säga att jag blev förvånad att han tog vällingen.

Han har inte fått flaskan på drygt 2 månader då det har räckt med gröt på kvällen.

Men den senaste veckan har jag försökt ge honom det när han har matvägrat men då har han bara tuggat på nappen och inte alls velat ha.

Men, som sagt, nu var det inga problem.
Skönt att det funkar ibland iallafall :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback