121022

Benjamin har vaknat på fel sida idag!

Det började egentligen redan igår.
Vi va ju, som sagt, på födelsedagskalas i lördags så Benjamin sov hos sin farmor och farfar.
När vi kom dit och hämtade honom igår så berättade dom att han bara hade sovit 30 minuter på hela dagen och vaknade kl 07 på morgonen.
Bara där blev det fel.
Så jag trodde att han skulle somna direkt när vi la honom på kvällen.
Vid ca 18.30 la vi honom, som vanligt, och han somnade i stort sett direkt.
Men han sov inte länge. Det var nog inte ens en timme innan han vaknade igen.
Jag trodde att han hade drömt något för att han vaknade och var ledsen.
Men förut när han har gjort det så har han somnat om nästan direkt.
Men inte igår.
När jag var in till honom för fjärde gången och han stod upp i sängen, då bestämde jag mig för att ta upp honom.
Han fick vara vaken en stund och innan vi la honom igen vid kl 20.30 så fick han en flaska välling så att han skulle somna gott. Och det gjorde han.
Man tycker att när han somnar typ 2 timmar för sent så borde han sova lite längre på morgonen.
Men icke! Istället vaknade han två timmar tidigare än vanligt, alltså kl 06.00 . Jag hörde att han inte hade sovit för att han var ledsen när han vaknade, vilket han inte är om han har sovit färdigt.
Jag låg kvar i sängen ett tag och tänkte att han kanske skulle somna om, men inte det heller. Hämtade honom och la honom i vår säng och tänkte att han kanske skulle kunna somna om där.
Men inte det heller. Kunde iallafall ligga kvar en liten stund och dra mig innan han blev för rastlös och ville gå upp.
Nu på morgonen har han verkligen varit upp och ner i humöret.
Ett tecken på att han är trött. Så jag la honom för en stund sen. Men vill han sova? Nej!

Kommer nog bli en rolig dag idag..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback