120528

Inatt var det dags igen.. Akuten med Lillprinsen.

Det började egentligen redan i lördagskväll när han låg och sov.
Vi hörde när vi gick och la oss att han inte fick någon luft. Så han vaknade och hade rena paniken och fick verkligen kämpa för att kunna andas.

Jag tig upp honom och satte honom upp, då jag själv har astma och kände igen sättet han andades på och vet att det är bäst att försöka ha så fria luftvägar som möjligt. Vi märkte att det blev bättre bortsett från att han började hosta igen, så han fick ligga i vår säng så att vi skulle ha bättre koll på honom.

Igår under dagen va vi ute nästan hela dagen så då märkte vi bara av hostan.
Men sen på kvällen drog det igång igen när han sov.
Vaknade i ren panik och fick igen luft igen. Så jag lyfter upp honom och känner att han är KOKHET. Tar tempen.. Lite över 40 grader.
Men det fortsätter bara att bli värre.

Han har haft 40 i feber förut men då var han inte särskilt påverkad av det.

Men igår blev han helt likblek, skrek som bara den och kaskad spydde 4 gånger på en halvtimme.

Ringde 1177 och precis som jag misstänkte så sa dom åt oss att åka in till akuten.

Benjamin somnade i bilen på vägen in och orkade som tur var sova hyfsat bra hela tiden fram tills läkaren kom vid 3-tiden.
Hon trodde att det kunde vara något dagis-virus, från axel som precis har börjat på dagis, och det var bara bra för då får han tydligen bättre immunförsvar och kanske inte blir lika dålig som många andra barn blir den dagen han börjar på dagis.

Vi fick iallafall en slemlösande hostmedicin utskriven på recept så vi hoppas på att det iallafall kan hjälpa till så att han kan få sova inatt.

Idag sov han till 10 imorse, vilket aldrig händer annars. Sen har han bara varit vaken kanske 2 timmar totalt under hela dagen så det märks att han inte är helt 100. Inte ens när jag va iväg och köpte lunch och folk pratade med honom orkade han anstränga sig mer än att få fram ett leende, vilket inte tillhör det vanliga. Han är annars väldigt snabb på att reagera och prata tillbaka när någon pratar med honom.

Nåja, den bästa medicinen är ju trots allt att sova :)

Nu ska jag sitta i soffan och vila lite till innan prinsen vaknar. Låter som att det inte dröjer så länge till.


Kommentarer
Postat av: rebecka 20år - gravid&bonusbarn!



hej! Hitta precis till din blogg :)

Vill du hjälpa mig att rösta på vilken färg till vår vagn? Hade varit super snällt!



Vi har valt en BRIO GO, så nu är det färgen - BLÅ el RÖD. Hade varit super snällt om du ville gå in o rösta på min blogg :)



http://perfectlifewithyou.blogg.se/2012/may/brio-go-rod-vs-bla.html#comment

2012-05-29 @ 15:48:50
URL: http://perfectlifewithyou.blogg.se/
Postat av: rebecka 20år - gravid&bonusbarn!

tack :D ja lutar åt det men min kära sambo vill gärna ha blå men jag vill helst ha röd.. :P haha

2012-05-29 @ 16:25:10
URL: http://perfectlifewithyou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback