120605

Har fikat med mammagruppen idag igen. Lika mysigt som vanligt så klart :)

Vi kom in på sömnvanor och sådär och när det gäller den punkten så suger jag åt mig alla tips jag kan få.

Eftersom Benjamin har svårt för att somna själv så lyssnar jag verkligen på hur dom andra gör för att få sina små till att sova.

Nu har vi bumpat honom i rumpan ett tag för att han ska somna. Det tar iofs oftast inte mer än typ 15 minuter att få honom till att sova då. Men det är ju det som jag vill bli av med. Jag vill ju bara kunna lägga honom, säga god natt och sen gå därifrån så somnar han själv.

Så nu har jag fått en massa tips på hur jag kan göra och jag känner mig verkligen laddad för det.

Idag tog det ca 30 minuter för honom att somna men då bumpade jag honom inte en enda gång.
Han va förvisso jättearg en sväng men det är sånt man kanske får stå ut ned ett tag innan han verkligen lär sig.

Så nu jäklar. Nu är det mamma som bestämmer! ;)


Kommentarer
Postat av: Bruttski

Hejje.

Tänkte bara berätta om hur vi gjort med My.

Vi har inte kört med några metoder...

Jag började helt enkelt med att sluta låta henne snutta sig till sömns, så när hon började snutta så gick jag till hennes rum, la ner henne i sängen och så.. ja vaknade hon till flera gånger och vart ledsen i början, men jag fortsatte så, jag tog upp henne om hon blev helt hysterisk och började om igen när hon lugnat ner sig, men låg hon och gnällde så fick hon göra det en stund..

Och efter några dagar så vande hon sig vid att inte så somna vid tutten, vilket i sin tur ledde till att hon hittade tummen OCH kan trösta sig med den mitt i natten om hon vaknar...!! Så jäkla underbart. Speciellt då hon aldrig tagit nappen.

Så lite innan hon blev fem månader började vi med det här sättet och jag är så sjukt glad att jag/vi stod ut med en del skrik och protester, men det var ju lätt värt det, och hon mår ju bättre av att kunna somna själv. Än har hon inte så lätt att göra det på dagarna men igår gjorde hon det medan jag och några vänner var på ett café, jag behövde inte ens gunga vagnen för att hon skulle somna, hon stoppade in tummen och sen somnade hon.



Hoppas du hittar nåt du känner dig bekväm med att försöka med! Lycka till.

2012-06-07 @ 08:18:50
URL: http://www.welcometillminblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback