120131

God morgon middag!

Nyss hemkommen från BVC.. Här varit iväg och vägt och mätt plutten igen.
Och han växer så att det knakar!

4650g och nästan 57 lång! Det är fasen inte den lilla skrutten som vi hade med oss hem
ifrån sjuhkuset! Men det är ju bra att han växer som han ska iallafall.

Vore dock ganska förvånad om han inte gjorde det.. Känns typ som att jag inte gör nåt annat
än å ammar vissa dagar :P

Igår fyllde jag år och även skruttisen blev 6 veckor. Jag har dock inte åldrats en dag ;)

Hade en mycket bra dag med ett IKEA besök med syster och Axel. Blev även lite tårta och ett besök
i forshaga.
Så i stort sett en heldag med syster. Mycket trevligt :)

Plutten har på senaste varit väldigt orolig och kommer inte riktigt till ro. Många kvällar som han skriker
som bara den också. Har läst lite om kolik på nätet och så som han håller på när han skriker påminner
väldigt mycket om kolik. Dock är det inte varje dag, men nästan .. Inte roligt alltså.

Passade på att prata med sköterskan på BVC om det idag.. Hon tyckte att vi skulle prova med sockerlösning
innan vi går på miniformdropparna. Hoppas verkligen att det hjälper!

Dock blir det ytterligare en grej att komma ihåg att göra iordning varje dag och packa ner i skötväskan.
Han ska ju ha sockerlösningen innan varje måltid.
Så nu återstår att se om det hjälper. Hoppas verkligen det både för hans och min skull.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback