Eksem

För ett tag blev Benjamin jättetorr och röd på ryggen.
När han föddes var han också väldigt torr på hela kroppen så vi har alltid smort honom med miniderm. Vi gjorde självklart det nu också. Började tillochmed att smörja flera gånger om dagen men det blev inget bättre.
Men igår var det hemskt när jag smorde honom innan han skulle sova.
Antagligen så sved det så han bara skrek och skrek. Han gick runt, runt som om att han hade så ont att han inte visste vart han skulle ta vägen. Det slutade inte förrän krämen hade sjunkit in ordentligt några minuter senare.

Så idag passade jag på att prata med läkaren som var med på BVC. Hon misstänkte att det var eksem.
Nu har vi fått en kortsionsalva utskriven som vi ska köra med ett tag. Blir det inte bättre efter jul så skulle vi höra av oss så skulle vi få komma in extra och träffa läkaren igen.

Åh, vad jag bara önskar att jag kunde ta över det! :( ❤


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback