120426

Här hemma har det inte blivit många knop idag.
Dels för att det har spöregnat i stort sett hela dagen och dels för att både jag och Benjamin har
varit riktigt slöa.
Benjamin har fått hosta och så fort han har hostat eller rört på sig så har jag vaknat. Och har jag väl
fått sova så har jag drömt massa konstigt så jag har vaknat av det.

Sen vid 06.20 bestämde Benjamin sig för att han ville gå upp. Så det var bara att gå upp.
Som tur är lyser han fortfarande upp som själva solen när han ser mig på morgonen så då blir det
inga problem att gå upp :)

Det där som jag nämnde i något tidigare inlägg om sömnen.. Att han skulle få skrika tills han somnar.
Det har vi gett upp. Vi försökte ett par dagar men han sov ca 30 minuter och skrek 1½ timme en
eftermiddag. Det resulterade i att jag bröt ihop och blev jätteledsen.
Jag klarade inte riktigt av att bara sitta där bredvid och inte göra nått när han va ledsen.
Han brukar aldrig annars få ligga och skrika utan att vi tröstar honom. Så varför skulle han få göra det
när han ska sova?

Så vi gick tillbaka till vagnen igen. Men vi har ändrat lite på rutinerna. Förut på eftermiddagen har
han fått sova så fort jag har sett att han har blivit trött. Då har det blivit lite bökigt på kvällen när han
skulle sova.
Nu får han istället bara sova en gång på eftermiddagen, ca kl 13-15, sen håller jag honom vaken tills
det är dags att ta natten. De senaste dagarna har han iofs somnat av ren utmattning en timme tidigare än
vanligt . Men han har sovit hela nätterna :)

Så istället för att böka med honom så somnar han på två röda och alla är nöjda :)

Jag är verkligen nöjd med att vi tog det beslutet att sluta bråka med honom i sängen! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback