120418

Dom senaste dagarna har Benjamin fått för sig att han inte alls vill sova i sängen.
Inte ens i våran säng.
Det enda som har dugit är vagnen.
vi har kämpat vissa dagar i nästan 1 timme, med gallskrik och han har varit hur arg som helst, innan
vi har gett upp och lagt honom i vagnen ändå.
Så idag när vi ändå skulle till BVC och väga och mäta så passade jag på att fråga om det var
något konstigt. Men hon sa att detär första stora "provet" som föräldrar.
Det är det jag har misstänkt , men samtidigt känner jag mig så dålig som mamma som låter honom
ligga där och skrika utan att trösta honom.
Men på BVC sa hon att det är det bästa att göra.
För att vänja honom vid att bara sova i vagnen gör det ju bara ännu värre.
Så nu är det bara att vrida upp tålamodet ytterligare ett snäpp och låta honom skrika tills han
somnar. Någon dag förstår ju han att det faktiskt blir som vi vill ändå :)
Såå , nu efter ca 45 minuters skrik har han äntligen somnat :)
Nu är det bara att försöka hålla i detta så länge vi kan.. Eller så länge tålamodet räcker ;)
Förhoppningsvis så varar denna fasen inte alltför länge :)

Kommentarer
Postat av: Bruttski

Shit, hur pallar du?? :-O

45 minuter..! Men skriker han konstant då? Eller går du in och tröstar?

Jag är för mjäkig själv och ammar tills hon somnar, dom två senaste kvällarna har varit riktigt jobbiga. Från att bli trött vid 18 och inte somna förrän vid 21.. Galet. Gubben försökte komma lindrigt undan genom att låta henne somna i våran gungande babysitter men det är inte heller bra.



Apropå lchf, körde den förra året innan jag blev på smällen, den är helt ok, dock för mycket fett för min smak, så jag kommer köra mer av nåt i atkinshållet. Och btw, du är inte ensam om att gå i mammabyxor, haha..!

2012-04-24 @ 09:57:41
URL: http://www.welcometillminblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback