100226


Detta är början på det nya livet som rökfri ..
Vet egentligen inte varför men igår fick jag ett ryck och bestämde mig för att sluta röka.
Det är ju iofs inget dåligt beslut men med tanke på att jag alltid har sagt att jag ska sluta när jag blir gravid så kom det lite plötsligt .. Men det är ju bara bra .

Och för er som undrar - nej , jag är inte gravid ;)

Det har nu gått lite drygt 26 timmar sedan jag rökte senast .. Det är nog 27 snart tillochmed , men vem räknar ? ;)

Det går faktiskt väldigt mycket bättre än vad jag trodde. Jag måste även ge nikotinplåster ett extra stort plus !
Tror inte att det hade gått såhär bra om jag inte hade haft det.

Satte på ett imorse innan jag gick iväg till jobbet och har knappt varit röksugen sen dess ;O
Väldigt bra !
Långt över mina förväntningar på just plåster också . Jag har alltid sagt att plåster och såndär skit inte hjälper - allt handlar om inställning.
Det är klart att det fortfarande handlar om att jag ska vilja sluta för att det ska funka , men som sagt. Jag hade nog inte tagit mig igenom denna dagen om jag inte hade haft plåster.

Såå , nu sitter jag här hemma i soffan och myser med vanilla coke och chkolad innan jag ska kila iväg och hämta min underbara man som jobbar till 20.



Fides, spes, caritas, maior autem horum est caritas


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback