Djupa diskussioner


Va hos Robin igår .. Hade beställt hem lite filmer som vi tyckte att vi skulle kolla på ..
Började med att kolla på Omen , vi kom fram till att den va jäkligt konstigt , ingen av oss fattade nånting när filmen var slut .. Så vi va tvungna å spola igenom filmen lite snabbt för att kolla om det va något vi hade missat.
Och jo tack , det hade vi allt .. Eller ja , inte vi . Den personen som hade textat filmen hade missat nått grovt !
Vi tyckte att dom hoppade jäkligt mkt när det gällde tiden . Först vare 3 månader senare , sen helt plötsligt vare 2 år tidigare .. Där tappade vi tråden . Hela filmen blev helt knepig av att det var 2 år tidigare .. Ingenting stämde !
När vi spolar igenom filmen upptäcker vi att det var feltextat på 2 år tidigare . Det skulle vara 2 år senare ;O
Båda två hade naturligtvis kollat på textningen första gången så ingen av oss fattade ingenting . Vilket resulterar i att båda blir lite smått bittra på den jäkla idioten som har textat filmen och undrar om han/hon verkligen borde jobba med något sånt om personen i fråga inte ens kan översätta ett så simpelt ord !
Vi sitter ett tag och klagar på att det var dålig av denna personen att översätta fel , men bestämmer oss sen för att sätta på en till film.
Jag som genast sammankopplar Stephen King med Den Gröna Milen ,och tycker att den filmen är nått grymt bra , hittar nån rolig box med 3 Stephen King filmer och tycker att det kan säkert vara nått av värde ..
Beställer den där jäkla boxen och fick hem den samtidigt som Omen . Tar med den till Robin . När vi sätter på en av filmerna upptäcker vi efter ca. 7 minuter in i filmen att den är typ värdelös och absolut inte går att titta på utan att bli trött av den . Tur att jag inte betalade med än typ 70 kr för den där jäkla boxen ;O
Fortfarande bittra över att det var fel textning i Omen hamnar vi i djupa diskussioner om livet .. Sitter , jag vet inte hur länge , och diskuterar vad som kan hända efter döden och vem som har besämt att jag skulle födas till just den person jag är .
Meen jag blev helt dum i huvet på att sitta och tänka sådär så till slut pallade jag inte :P

Idag då .. Vaknade med ett ryck runt halv tolv av att Robins väckarklocka för ett jäkla väsen , trodde aldrig han skulle vakna. Men till slut vaknar han , ställer om klockan och vi sover i typ en kvart till , sen samma procedur en gång till .. Vart lite smått förbannad när han aldrig vaknade och jag va typ olagligt trött och bara ville sova .
Går upp och klär på oss och går ner till bussen . Jag åker hem och han till skolan .
När jag kommer hem tycker jag att jag ska vara duktig och städa och inte lägga mig och sova , och sova bort hela dagen igen .. Meeen det går inte alltför bra . Sitter i soffan i typ 10 minuter och pinar mig och gör ett tappert försök till att hålla ögonen öppna . Jag konstaterar ganska fort att det inte går särskilt bra , så lägger mig och sover . Vaknar halv fem , IGEN ! 
Går upp och sätter mig i soffan , halvdöd och orkar inte göra nånting .
När mamma ringer runt halv sju har jag fortfarande inte klätt på mig , så det blir lite smått panik när hon frågar om vi ska ta en fika .. Kastade mig upp ur soffan och sprang runt som en yr höna innan jag kom på att det var kläder jag letade efter . Drog på mig kläderna lite snabbt och sprang ner .
Åkte till jobbet och fikade där en stud .
Sen kom Oscar in , så jag fikade ännu mer och mamma åkte hem .
Oscar tycker att han gör en fin konstatering att jag har glidit in en räkmacka och bara är bortskämd av mamma. "Vissa lever på sin lön och får dela upp det så att man klarar sig hela månaden, men du har glidit in på en räkmacka och får massa pengar av din mamma så fort du har det dåligt ställt."
Jag tycker mer att det är för att jag är så otroligt snäll mot min mamma som hon vill bidra med lite pengar ;D
Även jag & Oscar hade en rolig diskussion . Den handlade också den om döden .. Vi pratade om hur vi ville att våra begravningar skulle vara om vi skulle dö imorgon ..
Det va rätt intressant . Jag lovar att min begravning skulle vara coolast av alla ;D

Såå , det har varit ett par intressanta dagar med väldigt djupa diskussioner :P

Imorgon blire iväg å luncha med mamma , sen möte på jobbet ;P


Sofie signerar ut.

19/3-08
23:47

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback