Vårkänslor


Man skulle ju faktiskt kunna tro att jag skulle skriva om vilka vårkänslor jag har , att jag har träffat någon och känner mig kär , lycklig , glad och allt det där ..

Men ICKE ! Jag bara stör mig på allt jäkla tjat om vårkänslor. Det är nästan som att det är ett tvång
att på våren ska man träffa någon och man ska ha så mkt vårkänslor så det sprutar ur din lilltå.

Okej , jag tycker det är kul för alla som faktiskt har dessa känslor - MEN ni behöver inte kasta det i ansiktet
på oss som inte har någon .

Jag har ett rå-bra exempel på det !
bilddagboken.se har just nu en tävling där man ska fånga alla nyförälskade på bild .
Jag menar - va fasen är det för idiotisk tävling ? ;S
Det är säkert en jätterolig tävling för dom som har någon att visa upp all sin kärlek med .. Men återigen - vi som inte har någon . Får inte vi vara med i tävlingen då eller ?
Det är ju faktiskt lite diskriminering tycker jag .

Det borde vara en tävling för alla som är ensamma som får visa att vi faktiskt också är bra människor.

Vem är det egentligen som har bestämt att på våren och sommaren är det nästan obligatoriskt att hitta en ny kärlek . Det är det dummaste jag någonsin har hört !
Är det någon gång under året som iaf jag vill ha en person att krypa ner med i soffan , då är det på vintern !
Det är kallt och jävligt ute , då är det klart att det är ännu mysigare att ha någon med sig..

Men på våren och sommaren är det varmt och ljust ute och man mår bra bara av det . Vem fasen behöver trösta sig med kärlek då ?

Nu säger jag inte att jag inte vill hitta min stora kärlek - för det vill jag .
Alla runt mig skaffar barn , förlovar sig , köper hus och jag vet inte allt .. Och så är det jag .. Jag sitter här ensam i min lägenhet och den enda mitt liv kretsar runt är Oscar .. ( Inge illa menat mot dig Oscar ! )
Och det är ju inte så jäkla röj när han bor i skåre och inte har nån bil , och jag bor i stan och inte heller har nån bil . Inte fasen orkar man åka buss jämt .. Och han är inte tillgänglig 24/7 såå då blir jag lite bitter ibland.
Jag vill kunna känna mig lycklig . Och inte bara ensam och övergiven ..

Men men , som sagt . På sommaren finns det ingen anledning att må dåligt , någon dag måste det vända för mig också . Det kan inte bara vara motgångar.



21/4-08
21:33


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback