Idol-hysteri


Idag har det varit Idol-audition här i stan .
Och jag är så jäkla glad att det är över ! Det ständiga tjatet om Idol kanske äntligen är över.
Eller så kommer vi till nästa stadie - vilka känner man som har gått vidare?
Orka ens bry sig , det säger jag !
Jag menar ... Hur många är det ens som söker ? Flera , flera , flera tusen . Om ens det räcker.
Det är säkert hundratusentals sökande också.
Vad får dig att tro att det är just du som ska bli utvald och bli den s.k. Sveriges nästa "Idol".
Eller Sveriges "nästa person som har haft jäkligt mycket flyt och får spela in en singel och sen bli bortglömd".
Varför vill man ens bli utvald? Inte fasen är det för att man sjunger så jäkla bra .
Det är för att man vill ha 15 minuter i rampljuset !
Den som blir utvald till slut blir ju inte heller utvald för att just denna personen är helt grym på att sjunga.
Neej , det är för att den personen oftast är snygg så att alla vill ha kvar denna personen för det. Inte fasen vare "Snygg-Erik" gick vidare för att han sjöng som en Gud . Det va för att alla 15-åriga tjejer i landet hade våta drömmar om honom och det närmaste de flesta faktiskt kan komma är att se honom på TV.

Så till dig som faktiskt har sökt till Idol .
Ha lite självinsikt !
Är du så snygg som du utger dig för att vara eller sjunger du verkligen bra när du står i duschen?
Oftast ser du inte ut som nästa Fröken Sverige eller sjunger som en riktigt Gud.

Ärligt talat , jag tycker bara synd om er.
Stå och skämma ut er framför Juryn som egentligen inte heller är särskilt vackra.
Jag menar , vilka är dom att säga vem som är snygg och vem som sjunger dåligt?
Har någon av er faktiskt hört någon av dom ta en riktigt bra ton eller är det någon av dom som skulle kunna vinna en skönhetstävling?
TROR INTE DET !

Nåja, ni som har varit tillräckligt dumma att söka till detta B-program ..
Ni kommer aldrig bli kända på det viset .
Jag är fasen mer känd som jobbar på McDonald´s !!!





Kommentarer
Postat av: Fredric

Bitter fitta. :P

2008-04-21 @ 14:46:22
Postat av: Anonym

haha va fasen säger du ? ;O
jag är ju bara ärlig ( ;

2008-04-21 @ 21:20:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback